Online med smartphones
Største delen af danskerne har altså en smartphone og de benytter den flittigt til at være online, faktisk benytter 76% af danskerne dagligt deres smartphone til at gå på internettet.
Danskerne er blevet så glade for deres smartphone, at 25% rent faktisk hellere ville undvære deres TV end deres smartphone og 70% forlader aldrig hjemmet uden deres smartphone. Med andre ord, så har I som virksomhed mulighed for at connecte med potentielle kunder når som helst og hvor som helst via deres smartphones.
Det er lokale søgninger
Søgninger på smartphones er specielt lokalt orienteret og 86% af smartphonebrugerne har faktisk søgt efter lokale oplysninger og af dem har hele 72% handlet der efter.
Det er derfor indlysende, at hvis I som virksomhed ønsker at få del i den stadig stigende andel af online salg som sker via smartphones, så skal jeres hjemmeside også være optimeret til at give de besøgende en god oplevelse på en 4” skærm, ellers vil I helt sikkert gå glip af de 76% af smartphonebrugere som benytter deres smartphone til at undersøge produkter eller tjenester.
Lægger man der til, at research på smartphones fører til køb på tværs af kanaler, hvor 37% som undersøgte et produkt eller tjeneste på deres smartphone faktisk endte op med at købe via en computer og, at 30% endte med at købe i en fysisk butik, så bliver det først tydeligt hvor enormt vigtigt det er, at have en hjemmeside som f.eks. er responsive og derfor tilpasser visningen af en websides indhold til den enhed som siden vises på, om det så er PC, tablet eller smartphone.
Det kan godt blive meget bedre
Ikke alt er dog som det skal være hvis man lytter til tilbagemeldingerne fra smartphonebrugerne, som f.eks. melder om problemer i forhold til, at:
- Skærmen er for lille
- Det tager for lang tid at åbne websiden
- Det er svært at skrive på siden
Alle udmeldelser som i høj grad tyder på, at rigtig mange hjemmesider endnu ikke har forstået vigtigheden i at tage godt imod de mobile besøgende og give dem en god oplevelse.
Hvordan er Jeres hjemmeside i forhold til, at give de mobile besøgende en god oplevelse?
Kontakt os for en snak om mobil optimeret hjemmeside
* Alle tal stammer fra en dansk undersøgelse fra 1. kvartal 2013 foretaget af Google i samarbejde med Ipsos MediaCT.