Google mener det alvorligt når de siger, at Google+ er meget mere end ”bare” en ny udgave af Facebook. Google+ er ved at udvikle sig til en omfattende platform hvor Googles tjenester er bygget ind – det var bl.a. også det som tvang Google til at droppe alle de enkelte brugerbetingelser de havde på de enkelte produkter og samle dem i én stor samlet brugerbetingelses politik. Derved gav de sig selv mulighed for at integrere deres tilbud og tjenester på en lang mere effektiv måde.
Google Places nu også G+
En Google Places side, ja for sådan en har din virksomhed da, ikke? Faktisk ikke mere; for nu er Google Places blevet en del af Google+ Lokal. Det er derfor vigtigt at I som virksomhed også har en Google+ page så I kommer hele vejen rundt og giver Google mulighed for at krydslinke jeres forskellige tilstedeværelser på nettet. Således bliver jeres sider vist når de er mest relevante i en søgning, også de lokale søgninger som efterhånden er en stor del af de søgninger, som foretages.
Google har travlt med at udbygge deres Google+ platform og vi kan kun forvente, at der kommer flere muligheder i fremtiden for at virksomheder ad den vej kan blive mere synlige på nettet.